Ons beleid
De strategie van Lidl voor het medewerkersbeleid luidt: ‘We motiveren alle medewerkers om hun liefde voor de klant te tonen.’ Dat kan alleen als Lidl een ambitieus beleid kan uitrollen dat de medewerker centraal plaatst. Want zonder geëngageerde en gelukkige medewerkers kan Lidl niet duurzaam groeien.
We zijn nu met bijna 10.000 medewerkers en elk van hen kan bij Lidl groeien. Dat gebeurt voor een groot stuk on the job, in aangename werkplekken en teams, met managers als coach maar ook met opleidingsprogramma’s. We stimuleren iedereen om het beste in zichzelf boven te halen. We bieden onze medewerkers bescherming omdat Lidl, dankzij zijn groei, een stabiele omgeving is. Het resultaat is dat onze medewerkers actieve doeners zijn, die de cultuur en waarden van Lidl ademen en met grote of kleine ideeën hun bijdrage leveren. Alleen zo kunnen we als smart discounter de favoriete winkel van België zijn.
Wat Lidl wil, is niets minder of meer dan tegen 2020 beste werkgever in de retail worden. Daar zetten we echt op in, op heel veel manieren. Uit een aantal bevragingen zijn we te weten gekomen wat er goed gaat, maar ook wat er beter kan. Om dat laatste aan te pakken zijn we gestart met ‘Great Place To Work’-workshops: negen regionale workshops waarin iedereen — medewerker, leidinggevende of directie — in kaart brengt wat er beter kan en hoe dat moet gebeuren. Per aandachtspunt stelden we ons telkens drie vragen. Wat kan ik zelf doen? Wat kan mijn leidinggevende doen? Wat kan de directie doen? Op basis van de resultaten hebben we regionale actieplannen opgezet.
Onze doelstelling
Tegen 2020 willen we de beste werkgever worden binnen de Belgische retailsector (#1 ‘Great Place To Work’).