Sponsoring

Sponsoring

Ons beleid

Lidl steunt lokale verenigingen

Lidl ondersteunt regelmatig lokale verenigingen en organisaties, liefst in natura met producten uit ons assortiment. Zo nodigen we bij elke opening van een nieuwe Lidl-winkel de hele buurt uit voor een hapje, drankje en een leuke babbel en steunen we ook een lokaal goed doel.

Sponsoringsaanvragen kunnen gesteld worden via het contactformulier op onze website www.lidl.be.

Onze doelstelling

Lidl engageert zich om haar sponsoringbeleid verder uit te werken zodat deze perfect bijdraagt aan onze algemene duurzaamheidsvisie met speciale aandacht voor lokale en regionale initiatieven.

Samenwerkingen

picture

Wereld Missie Hulp en Lidl slaan de handen in elkaar

Lidl wil als buitengewone buur graag een steentje bijdragen aan een betere maatschappij. Daarom staan er bij 16 Lidl-filialen kledingcontainers van Wereld Missie Hulp (WMH). Deze onafhankelijke, niet-gesubsidieerde organisatie verzamelt en verkoopt tweedehandskleding. Zo krijgt die ongebruikte kledij een tweede leven en met de opbrengst kan de organisatie goede doelen steunen. Tegenwoordig gaat WMH ook circulair aan de slag: kleding die niet meer draagbaar is, wordt verwerkt tot nieuwe stoffen.

In een eerste testfase met vier Lidl-filialen is het geld naar de bouw van een school in Rambia gegaan, een klein dorpje in Oeganda, voor een 400-tal leerlingen.

Sinds 2019 is het systeem uitgebreid en gaat de opbrengst naar het eigen ‘Way To Go’-project: de gemeenschap van Ghanese cacaoboeren die Lidl nu al steunt met de verkoop van onze Way To Go-chocolade.

De rode containers vindt u in de inkomhal of op de parking.

Het overzicht van alle WMH-containers, inclusief deze bij onze winkels, is terug te vinden op www.uitdekleren.be.