Ons beleid

Transportkilometers minimaliseren

Met vijf distributiecentra verspreid over het land hebben we onze distributielijnen de afgelopen jaren stevig verkort. Alle ritten worden bovendien op de efficiëntst mogelijke manier ingepland. Dat wil zeggen: een hoge beladingsgraad voor elke vrachtwagen en een minimaal aantal ritten en stops.

Hierdoor minimaliseren we het aantal transportkilometers om onze winkels te bevoorraden. Nadat de supermarkt is bevoorraad worden alle gesorteerde restmaterialen, zoals plastic, karton en papier, opnieuw meegenomen.

Voordeel voor de klant

Eerst en vooral is ons efficiënte logistieke proces essentieel om ervoor te zorgen dat onze klanten elke dag verse en hoogwaardige producten in de winkel vinden.

Daarbovenop is een weldoordachte logistiek niet alleen beter voor het milieu, het houdt ook de kosten laag. Minder gereden kilometers betekent lagere brandstofkosten. Als smart discounter is die optimalisatie van onze logistieke efficiëntie één van onze kerncompetenties.

En natuurlijk brengt dat ook een voordeel voor onze klanten met zich mee. Want wat wij besparen, krijgen onze klanten van ons terug in de vorm van een beter milieu én de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs.

Onze doelstelling

Tegen 2025 zal Lidl de totale uitstoot van het logistieke transport in absolute hoeveelheden met 10% verminderen in vergelijking met 2015.