Ons beleid
Analyse nutritionele waarden
Lidl analyseert zorgvuldig de nutritionele waarden van alle eetbare producten in de winkel. Op basis van die analyses treffen we de nodige maatregelen:
- In onze huismerken die door kinderen geconsumeerd kunnen worden, zitten geen AZO-kleurstoffen.
- We reduceren waar mogelijk zoveel mogelijk E-nummers. Kleurstoffen worden bij ons waar mogelijk vervangen door natuurlijke varianten zoals kleurende plantenconcentraten.
- Wij gebruiken in onze producten zo weinig mogelijk geharde vetten.
- Wij vermijden palmolie waar mogelijk. Indien niet mogelijk gaan we voor 100% duurzaam.
- We beperken de hoeveelheid toegevoegde suikers in onze producten, vooral bij voedingsmiddelen die populair zijn bij kinderen.
- We verlagen de hoeveelheid zout in onze producten, vooral bij voedingsmiddelen die regelmatig worden geconsumeerd en zo verantwoordelijk zijn voor een groot deel van de dagelijkse zoutinname.
Daarnaast is Lidl ook officieel aangesloten bij Comeos.
Onze doelstellingen
- Suiker: Lidl streeft ernaar het gemiddelde gehalte aan toegevoegde suiker in onze eigen merken met 20% te verminderen tegen 2025, ten opzichte van 2015. Hierbij concentreren we ons voornamelijk op voedingsmiddelen die kinderen vaak en graag eten.
- Zout: Lidl streeft ernaar het gemiddelde gehalte aan toegevoegd zout in onze eigen merken met 20% te verminderen tegen 2025, ten opzichte van 2015. Hierbij ligt de focus op producten verantwoordelijk voor een groot deel van de dagelijkse zoutinname.