Onze visie op duurzaamheid

Als duurzame retailer heeft Lidl een positieve impact op haar medewerkers, klanten en maatschappij. We willen qua duurzaamheid tot de topretailers behoren. Daarom nemen we onze volle verantwoordelijkheid voor de negatieve gevolgen die we als onderneming hebben: van de klimaatimpact van onze gebouwen tot de arbeidsomstandigheden bij onze Aziatische textielleveranciers. Daarnaast willen we ook onze positieve impact vergroten, met als uiteindelijk doel een positieve balans te kunnen voorleggen. 

Onze doelen en progressie

10%

jaarlijkse omzetgroei duurzame producten

#1

Great place to Work in retail sector

-20%

vermindering uitstoot afkomstig van gebouwen tegen 2025

-25%

voedselverspilling tegen eind 2020

Lidl brengt haar doelstellingen rond duurzaamheid dag in dag uit in de praktijk. Een voorbeeld? We streven ernaar om jaar na jaar 10% meer duurzaam gecertificeerde producten te verkopen, zoals biologische of Fairtrade producten.

Highlights