Duurzaamheid

Duurzaamheid

Onze visie op duurzaamheid

Als duurzame retailer heeft Lidl een positieve impact op haar medewerkers, klanten en maatschappij. We willen qua duurzaamheid tot de topretailers behoren. Daarom nemen we onze volle verantwoordelijkheid voor de negatieve gevolgen die we als onderneming hebben: van de klimaatimpact van onze gebouwen tot de arbeidsomstandigheden bij onze Aziatische textielleveranciers. Daarnaast willen we ook onze positieve impact vergroten, met als uiteindelijk doel een positieve balans te kunnen voorleggen. 

Onze doelen en progressie

lrb.national-food-2

10%

jaarlijkse omzetgroei duurzame producten

lrb.user

#1

Great place to Work in retail sector

lrb.green-energy

-20%

vermindering uitstoot afkomstig van gebouwen tegen 2025

lrb.assortment

-25%

voedselverspilling tegen eind 2020

Lidl brengt haar doelstellingen rond duurzaamheid dag in dag uit in de praktijk. Een voorbeeld? We streven ernaar om jaar na jaar 10% meer duurzaam gecertificeerde producten te verkopen, zoals biologische of Fairtrade producten.

Highlights

Primeur in België

Vrijdag 31 mei 2019

Primeur in België: alleen nog melk van koeien die buiten grazen bij supermarktketen Lidl

Primeur in België

Vrijdag 31 mei 2019

Primeur in België: alleen nog melk van koeien die buiten grazen bij supermarktketen Lidl

Kipster vraagt vergunning aan in Peer

Woensdag 22 mei 2019

Kipster wenst een boerderij te bouwen in de stad Peer en heeft een vergunningsaanvraag ingediend om hier legkippen te houden. De boerderij beantwoordt aan de allerhoogste normen voor dierenwelzijn en milieu.

Kipster vraagt vergunning aan in Peer

Woensdag 22 mei 2019

Kipster wenst een boerderij te bouwen in de stad Peer en heeft een vergunningsaanvraag ingediend om hier legkippen te houden. De boerderij beantwoordt aan de allerhoogste normen voor dierenwelzijn en milieu.

7.200 zonnepanelen op distributiecentrum

Donderdag 11 april 2019

Sinds dit weekend haalt het distributiecentrum van Lidl in Sint-Niklaas zijn energie uit 7.200 zonnepanelen, wat overeenkomt met het jaarlijkse verbruik van 600 gezinnen.

7.200 zonnepanelen op distributiecentrum

Donderdag 11 april 2019

Sinds dit weekend haalt het distributiecentrum van Lidl in Sint-Niklaas zijn energie uit 7.200 zonnepanelen, wat overeenkomt met het jaarlijkse verbruik van 600 gezinnen.

Lidl Top Employer 2019

Donderdag 31 januari 2019

Lidl kreeg zonet het label ‘Top Employer 2019’. Daarmee mag het bedrijf zich een van de 64 beste werkgevers van het land en een van de twee beste werkgevers in de foodretail mag noemen.

Lidl Top Employer 2019

Donderdag 31 januari 2019

Lidl kreeg zonet het label ‘Top Employer 2019’. Daarmee mag het bedrijf zich een van de 64 beste werkgevers van het land en een van de twee beste werkgevers in de foodretail mag noemen.

Lidl opent kerstpop voor het goede doel

Donderdag 8 november 2018

Lidl opent kerstpop-up op de Meir in Antwerpen voor het goede doel. Hiermee geeft Lidl het startschot voor de geldinzameling ten voordele van de Belgische Voedselbanken

Lidl opent kerstpop voor het goede doel

Donderdag 8 november 2018

Lidl opent kerstpop-up op de Meir in Antwerpen voor het goede doel. Hiermee geeft Lidl het startschot voor de geldinzameling ten voordele van de Belgische Voedselbanken

Kipster komt naar België

Donderdag 11 oktober 2018

Vanaf volgend jaar zijn het de meest verwende kippen van België die hun eieren leveren aan supermarktketen Lidl.

Kipster komt naar België

Donderdag 11 oktober 2018

Vanaf volgend jaar zijn het de meest verwende kippen van België die hun eieren leveren aan supermarktketen Lidl.

Winkel Roeselare verwarmd met afval

Donderdag 27 september 2018

Het filiaal van supermarktketen Lidl aan de Westlaan in Roeselare wordt komende winter verwarmd dankzij de verbranding van restafval.

Winkel Roeselare verwarmd met afval

Donderdag 27 september 2018

Het filiaal van supermarktketen Lidl aan de Westlaan in Roeselare wordt komende winter verwarmd dankzij de verbranding van restafval.

Na 18 uur geen mails meer bij Lidl

Vrijdag 31 augustus 2018

Lidl België gaat het interne e-mailverkeer tussen 18 uur ‘s avonds en 7 uur ‘s ochtends pauzeren. De supermarktketen voert de regel vanaf 1 september in.

Na 18 uur geen mails meer bij Lidl

Vrijdag 31 augustus 2018

Lidl België gaat het interne e-mailverkeer tussen 18 uur ‘s avonds en 7 uur ‘s ochtends pauzeren. De supermarktketen voert de regel vanaf 1 september in.

Lidl maakt komaf met wegwerpplastic

Woensdag 4 juli 2018

Nadat Lidl in België aankondigde dat we tegen 2025 het gebruik van plastic met 20 procent willen terugdringen, introduceren we nu de eerste concrete maatregelen.

Lidl maakt komaf met wegwerpplastic

Woensdag 4 juli 2018

Nadat Lidl in België aankondigde dat we tegen 2025 het gebruik van plastic met 20 procent willen terugdringen, introduceren we nu de eerste concrete maatregelen.

Lidl wint de Good Egg Award

Donderdag 21 juni 2018

Lidl heeft de Good Egg Award in ontvangst mogen nemen. Dierenrechtenorganisatie GAIA en hun Europese zusterorganisatie ‘Compassion for World Farming’ heeft Lidl deze award toegekend omwille van ons vooruitstrevende beleid rond eieren & dierenwelzijn.

Lidl wint de Good Egg Award

Donderdag 21 juni 2018

Lidl heeft de Good Egg Award in ontvangst mogen nemen. Dierenrechtenorganisatie GAIA en hun Europese zusterorganisatie ‘Compassion for World Farming’ heeft Lidl deze award toegekend omwille van ons vooruitstrevende beleid rond eieren & dierenwelzijn.

30% minder suiker in ontbijtgranen

Maandag 26 maart 2018

Sinds 2008 werkt supermarktketen Lidl nauw samen met zijn leveranciers om het suikergehalte van ontbijtgranen jaar na jaar te verlagen.

30% minder suiker in ontbijtgranen

Maandag 26 maart 2018

Sinds 2008 werkt supermarktketen Lidl nauw samen met zijn leveranciers om het suikergehalte van ontbijtgranen jaar na jaar te verlagen.

645.000 kg Fairtrade chocolade

Vrijdag 12 januari 2018

Lidl schakelt vanaf dit jaar over naar Fairtrade voor de best verkochte chocoladerepen voor haar belangrijkste huismerk.

645.000 kg Fairtrade chocolade

Vrijdag 12 januari 2018

Lidl schakelt vanaf dit jaar over naar Fairtrade voor de best verkochte chocoladerepen voor haar belangrijkste huismerk.