Minder vlees of vis eten is goed voor gezondheid én milieu. Bij Lidl staat een klimaatvriendelijker assortiment centraal waarbij we ons aanbod veggie en vegan producten jaarlijks uitbreiden. Tegen 2025 streven we ernaar om onze omzet van vegetarische en vegan producten te verdubbelen ten opzichte van 2020.
De vegetarische en vegan producten bij Lidl zijn herkenbaar aan het V-label in de winkel.
Green Deal Eiwitshift op ons bord
Lidl heeft de 'Green Deal Eiwitshift op ons bord' ondertekend en zet zich de komende jaren actief in voor de eiwittransitie.
Dit zijn onze engagementen:
- We streven ernaar om tussen 2020 en 2025 de omzet van ons vegetarisch en vegan assortiment te verdubbelen door een breder aanbod en meer promotie.
- Lidl organiseert jaarlijks sensibiliseringsacties, zowel op kleine schaal in folders of op sociale media, als grootschaliger via campagnes met partners.
- In lijn met de SBTi-gevalideerde klimaatdoelstellingen brengt Lidl de CO2-reductiemogelijkheden van ons assortiment in kaart, inclusief de verhouding tussen dierlijke en plantaardige grondstoffen.
- Lidl is een actieve waarnemer en sponsor van het Soy2Grow-project, gecoördineerd door ILVO.
Proteïnetransitie
Als foodretailer bereiken wij dagelijks duizenden klanten met onze producten. Wij zijn ons ervan bewust dat voeding een grote impact heeft op het klimaat, de biodiversiteit en de gezondheid. Daarom nemen we onze verantwoordelijkheid serieus en zorgen we voor een groeiend klimaatvriendelijker assortiment.
We willen onze klanten het beste aanbod voor een bewuste en duurzame levensstijl aanbieden tegen de gebruikelijke lage Lidl-prijs. Daarom hebben we onze strategie bewuste voeding ontwikkeld.