Voedselverspilling vermijden

Lidl zegt ‘neen’ tegen voedselverspilling. En dat doen we zo!

Wereldwijd gaat jaarlijks tot een derde van alle geproduceerde voeding verloren. En omdat wij als retailer het belang van verse voeding hoog inschatten, nemen we daarom onze verantwoordelijkheid op. We leggen onszelf ambitieuze doelstelling voor waarmee we voedselverspilling willen elimineren en voedseloverschotten willen herwaarderen. 

Leveranciers

In kaart brengen voedseloverschotten & voedseloverschotten een tweede leven geven

Distributiecentra

Schenkingen aan de voedselbanken & slimme leverprocessen

In onze winkels

Slimme bestelprocessen, sortering op datum, kortingshoek, Good Taste Zero Waste & bioboxen

Bij de klant

Bewustmaken over problematiek en tools & tricks

Onze ambitie

Tegen 2025 50% minder voedselafval
  • Tegen 2025 willen we onze voedselverspilling met 50% verminderen, ten opzichte van 2015.
  • Tegen 2025 willen we alle voedselverliezen in onze toeleveringsketen volledig in kaart brengen om een gepast actieplan op te stellen.
  • We willen onze klanten bewust maken van de gevolgen van voedselverspilling zodat ze hier ook thuis rekening mee houden.
  • Tegen 2050 willen we elke vorm van voedselverspilling vermijden.

Lidl Facts

In 2022 schonk Lidl in totaal €311.000 aan de Belgische Voedselbanken dankzij Good Taste Zero Waste.

We schenken jaarlijks €50.000 aan een goed doel in Luxemburg.

Sinds de start van Good Taste Zero Waste in 2018 hebben we meer dan 8.000 ton voedselverspilling vermeden.

Dankzij een bedrag van bijna €1 miljoen euro, konden we via Good Taste Zero Waste meer dan 50.000 maaltijden schenken aan mensen in nood.

Lidl Corporate website footer