Lidl zegt ‘neen’ tegen voedselverspilling. En dat doen we zo!
Wereldwijd gaat jaarlijks tot een derde van alle geproduceerde voeding verloren. En omdat wij als retailer het belang van verse voeding hoog inschatten, nemen we daarom onze verantwoordelijkheid op. We leggen onszelf ambitieuze doelstelling voor waarmee we voedselverspilling willen elimineren en voedseloverschotten willen herwaarderen.
Leveranciers
In kaart brengen voedseloverschotten & voedseloverschotten een tweede leven geven
Distributiecentra
Schenkingen aan de voedselbanken & slimme leverprocessen
In onze winkels
Slimme bestelprocessen, sortering op datum, kortingshoek, Good Taste Zero Waste & bioboxen
Bij de klant
Bewustmaken over problematiek en tools & tricks
Onze ambitie
Lidl Facts
In 2022 schonk Lidl in totaal €311.000 aan de Belgische Voedselbanken dankzij Good Taste Zero Waste.
We schenken jaarlijks €50.000 aan een goed doel in Luxemburg.
Sinds de start van Good Taste Zero Waste in 2018 hebben we meer dan 8.000 ton voedselverspilling vermeden.
Dankzij een bedrag van bijna €1 miljoen euro, konden we via Good Taste Zero Waste meer dan 50.000 maaltijden schenken aan mensen in nood.