We proberen altijd ideeën te delen en in gesprek te gaan, zowel met onze medewerkers als met mensen buiten het bedrijf. Deze interactie levert transparantie voor onze klanten op en is heel belangrijk voor de verdere ontwikkeling van onze duurzaamheidsstrategie.
Communicatie over duurzaamheid
Elke twee jaar publiceert Lidl een duurzaamheidsverslag met daarin alle resultaten. Uit dit verslag blijkt dat duurzaamheid voor ons echt belangrijk is. We stellen concrete doelen en meten onze vooruitgang op een eerlijke en objectieve manier. Het duurzaamheidsteam van Lidl kijkt elke dag naar deze doelstellingen en helpt ze te bereiken.
In het kader van transparantie voor onze klanten gebruiken we verder onze gewone communicatiekanalen om mensen buiten het bedrijf te informeren over onze duurzaamheidsinitiatieven. Denk aan onze folder, affiches in de winkel, posts op sociale media én deze speciale duurzaamheidswebsite.
Keurmerken
Om ons assortiment duurzamer te maken werken we vooral met erkende en onafhankelijke keurmerken.
Nutri-Score
De Nutri-Score geeft informatie over de voedingswaarde van een product en hoe gezond dat is. Consumenten kunnen met deze score in één oogopslag zien hoe goed een product is vergeleken met soortgelijke producten. Zo weten ze meteen of het een betere keuze is. Qua transparantie voor onze klanten kan dat alvast tellen.
Communicatie naar kinderen
We hebben een speciaal beleid om de gezondheid van kinderen te bevorderen. In dat kader verwijderen we alle kinderfiguren van de verpakkingen van onze ongezonde huismerkproducten. Ook voeren we geen reclame voor ongezonde producten naar kinderen. Dat geldt voor al onze reclame op televisie, radio, sociale media en in reclamefolders.