Bewuste voeding

Lidl als eerste keuze voor bewuste voeding

We bereiken dagelijks miljoenen klanten en dragen met onze producten bij aan hun voeding. We zijn ons ervan bewust dat voeding een grote impact heeft op het klimaat, de biodiversiteit en de gezondheid. We begrijpen dat we als bedrijf verantwoordelijk zijn en zorgen ervoor dat we binnen de grenzen van de planeet werken. Tegelijk bieden we nog meer gezonde en bewuste voeding aan, gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. We laten ons leiden door het Planetary Health Diet.

Met de Lidl-strategie voor bewuste voeding stellen we duidelijke, holistische en bindende doelen om onze klanten tegen 2025 het beste aanbod voor een gezonde en duurzame levensstijl te bieden, tegen de beste prijs. We geloven dat we met ons assortiment en onze lage prijzen duurzamere keuzes en een gezonde levensstijl voor iedereen in de samenleving bereikbaar maken.

Goed om te weten

Volgens het Planetary Health Diet van de EAT-Lancet Commissie is een gezond en duurzaam dieet vooral gebaseerd op plantaardig eten, maar je kunt nog altijd dierlijke producten eten. Onze 'Bewuste Voeding'-strategie volgt deze inzichten.

Het beste aanbod voor een gezond en duurzaam voedingspatroon tot 2025

De doelen en stappen in onze Lidl Conscious Nutrition-strategie richten zich op drie belangrijke punten: ‘Gezonde voeding’, ‘Duurzame voeding’ en ‘Transparantie & empowerment’. Op die manier willen we de overgang naar een duurzamer eetpatroon actief mogelijk maken.

Gezonde voeding

Gezonde voeding

We gaan de voedingswaarde van ons assortiment verbeteren. Dat betekent dat we minder zout, suiker en toevoegingen gebruiken, en dat we tegen 2025 meer volkoren granen toevoegen aan onze Lidl-huismerkproducten. Vanaf 2023 stoppen we ook met reclame voor ongezonde voeding voor kinderen van onze eigen merken. Hiervoor volgen we de regels van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO).

Duurzame voeding

Duurzame voeding

We gaan meer plantaardige eiwitten aanbieden, zoals peulvruchten, noten en veganistische producten. Ook maken we duidelijk hoeveel van ons aanbod uit dierlijke en plantaardige eiwitten bestaat. Daarnaast willen we voedselverspilling verminderen en meer seizoensgebonden en regionale producten aanbieden, het liefst van biologische kwaliteit.

Transparantie en empowerment

Transparantie en empowerment

We willen onze klanten bewuster maken dat ze gezondere en duurzamere keuzes kunnen maken door onze producten duidelijker te etiketteren. Sinds 2021 gebruiken we de Nutri-Score om de voedingswaarde van onze eigen merken te laten zien en onze producten te verbeteren. We testen ook de Eco-Score om de milieueffecten van producten te tonen.

Onze maatregelen voor bewuste voeding

Bewust eten is goed voor je gezondheid en goed voor het milieu. Deze bewuste voeding is bij Lidl niet ingewikkeld en ook niet duur. In 2025 willen we het beste aanbod bieden voor een bewuste en gezonde levensstijl. Nu al hebben we veel producten die duurzaam, gezond en geïnformeerd inkopen mogelijk maken.

Lees hier meer over dit thema

Lidl Corporate website footer