Kerstdonaties

Onze jaarlijkse kerstcampagnes draaien om twee kernideeën: Kerstmis brengt mensen samen en kleine gebaren maken een groot verschil. Elk jaar organiseren we een warme kerstactie ten voordele van de Voedselbanken. 

2025 - Van elke dag Kerst maken, dat kan tellen!

Kerstdonatie

Een prachtige kerstperiode is fijn, maar wat als we nu eens elke dag moeite zouden doen om elkaar gelukkig te maken? Dat is exact het idee achter onze campagne van dit jaar en ons krachtige motto: "Van elke dag Kerst maken, dat kan tellen."

We geloven dat gezondheid het mooiste cadeau is dat je kunt geven. Daarom zetten we ons dit eindejaar in voor 3 organisaties die elke dag het verschil maken op vlak van gezondheid en welzijn. Met onze gerichte steun dragen we bij aan de preventie van ernstige ziektes én garanderen we een gezonde start voor kinderen die het nodig hebben. Want een sterke samenleving bouwen we samen vanuit onze gedeelde verantwoordelijkheid.

Van 1 tot 20 december nodigen we onze klanten uit om via Lidl Plus deel te nemen aan onze warme actie. Bij elke aankoop van €50 of meer via de Lidl Plus-app, doneert Lidl een bedrag aan het goede doel. Dit bedrag wordt geschonken aan de Diabetes Liga, Brooddoosnodig en Stop Darmkanker.

 

De magie van het delen

Deluxe Christmas Tree

Dit jaar benadrukken we de rol van Lidl bij het waarmaken van wensen, zodat iedereen van de feestdagen kan genieten zonder hun budget te overschrijden. We moedigen mensen aan om de magie van Kerstmis met anderen te delen.

Onder het motto "de magie van delen" lanceren we een donatiecampagne. Klanten kunnen via de Lidl Plus-app per aankoop boven de € 50 een coupon activeren, waarmee Lidl een bedrag schenkt aan de Voedselbanken. Zo helpen we klanten om mensen die het minder breed hebben te steunen tijdens de kerstperiode. 

Dankzij onze klanten en collega's hebben we tijdens de eindejaarsperiode met deze actie een fantastisch bedrag van €97.313 voor de Belgische Federatie van Voedselbanken ingezameld via onze kerstactie. Afgerond schonken we zo €100.000 aan de Voedselbanken.

 

2023 - Rocky, de wasbeer

Rocky

In 2023 lanceert Lidl een kerstcampagne met de kleine wasbeer Rocky in de hoofdrol. Zijn acties belichamen de waarden waar Lidl in het dagelijkse leven voor staat: nieuwsgierigheid, vitaliteit en geborgenheid.

Aansluitend verkochten we een pluchen speelgoedversie van Rocky voor €5 in al onze winkels. Per verkochte knuffelbeer schonken we 1 maaltijd aan de Voedselbanken.