Duurzaamheid bij Lidl

Lidl wil een duurzame koploper zijn met een positieve impact op mens en planeet. Duurzaamheid en discounter zijn geen tegenpolen, in het tegendeel: als discounter willen we onze klanten de beste prijs-kwaliteitverhouding bieden door eenvoudig en duurzaam te handelen.

Duurzaamheid bij Lidl
Lidl missie en visie: toegewijd aan duurzaamheid

Goed voor de planeet

Lidl heeft als retailer een grote invloed op de aarde, van de grondstoffen die we gebruiken tot het beschermen van dieren en planten, en zelfs het verminderen van de opwarming van de aarde. Willen we de toekomstige generaties voeden, dan moeten we beter omgaan met de grondstoffen die we hebben.

Lidl missie en visie: toegewijd aan duurzaamheid

Goed voor jou

Bij alles wat Lidl doet, staat de klant centraal. We willen onze klanten goede producten aanbieden voor een betaalbare prijs. Goede producten zijn duurzaam, eerlijk en van hoge kwaliteit.

Lidl missie en visie: toegewijd aan duurzaamheid

Goed voor de mensen

Mensen zijn heel belangrijk voor Lidl. Zonder onze meer dan 10.000 medewerkers kan niemand bij Lidl boodschappen doen. Zonder leveranciers kunnen we ook geen kwalitatieve producten verkopen. Lidl wil eerlijke producten en handel aanbieden en ook een fijne plek zijn om te werken. Ons bedrijf moet een afspiegeling zijn van de samenleving, dus met aandacht voor diversiteit en inclusie.

6 Pijlers

Onze duurzaamheidsstrategie ‘op weg naar morgen’ stuurt onze volledige werking: we leggen onszelf concrete doelstellingen op en meten onze vooruitgang om te zien of we die doelen bereiken.  Hierbij focussen wij op drie aspecten: duurzaamheid is goed voor jou, goed voor de mensen en goed voor de planeet.

Pijlers

3 focuspunten

Tot 2030 volgen we een overkoepelend programma met drie focuspunten:

Verminderen van voedselverspilling

Implementeren van een robuuste klimaatstrategie

Ontwikkelen van circulaire stromen

Met deze drie focuspunten nemen we niet alleen een sterke positie in, we zorgen ook voor duidelijkheid en heldere communicatie naar onze medewerkers en klanten. Ook dat is een belangrijk onderdeel van de Lidl missie en visie.

WWF-partnerschap

WWF

Met de steun van WWF willen we onze klanten in de toekomst wereldwijd duurzamere keuzes bieden. Daarom hebben we onszelf ambitieuze doelen gesteld voor de hele waardeketen.