Gezondheid bevorderen

Onze eet- en werkgewoonten kunnen onze gezondheid bevorderen. Als retailer willen we daarom een gezonde levensstijl voor iedereen betaalbaar en toegankelijk maken. We zorgen voor een werkomgeving waar gezond en veilig gewerkt kan worden. Ook willen we onze klanten een gezond assortiment aanbieden.

Onze doelen

Op één lijn met het Planetary Health Diet

Lidl wil het beste assortiment aanbieden in lijn met het Planetary Health Diet

%

Bij Lidl België & Luxemburg willen we tegen 2030 het aandeel plantaardige eiwitbronnen ten opzichte van het totaal aandeel eiwitten verhogen in ons assortiment tot 20% (ten opzichte van 2022).

%

Tegen 2030 willen we 20% meer plantaardige voedingsmiddelen verkopen in alle landen met Lidl-winkels (in vergelijking met 2023).

%

Tegen 2030 wil Lidl België het aandeel van volkoren granen ten opzichte van het totaal aandeel granen in haar productassortiment verhogen tot 15% (ten opzichte van 2023).

Onze activiteiten in één oogopslag

Bewust eten is goed voor jouw gezondheid en goed voor het milieu. Deze bewuste voeding is bij Lidl niet ingewikkeld en ook niet duur. We willen het beste aanbod bieden voor een bewuste en gezonde levensstijl. 
 

Sport Teams

Lidl is de officiële partner van voldoende beweging

Bij Lidl geloven we in de kracht van een gezonde levensstijl. Beweging is een essentieel onderdeel van een goede gezondheid, net zoals een gebalanceerd eeptatroon. Daarom zetten we onze schouders onder enkele unieke sportieve samenwerkingen, om zowel onze klanten als medewerkers te inspireren in beweging te blijven. 

Lidl is de trotse partner van enkele toonaangevende sportevenementen en teams. Zo ondersteunen we met Lidl-Trek topwielrenners in de wielersport en inspireren we fietsers op alle niveaus. Onze samenwerkingen met Flanders Classics en de Škoda Ronde van Luxemburg brengen ons dichter bij de wielercommunity, terwijl we via het voetbal - als partner van UEFA EURO 2024, UEFA Europa League, UEFA Conference League en UEFA Women's EURO 2025 - mensen samenbrengen en iedereen aanmoedigen om voldoende te bewegen. 

Lidl maakt van gezondheid een totaalplaatje. Daarom ondersteunen we beweging als een natuurlijke aanvulling op ons aanbod van verse, gezonde en betaalbare voeding. Samen werken we aan een gezondere toekomst!

WWF

Samenwerking met WWF: samen voor bewuste voeding

Wat we eten – en hoe dat voedsel geproduceerd wordt – heeft een directe impact op het klimaat en de natuur. Door bewustere keuzes te maken, kunnen we samen écht het verschil maken. Daarom hebben we, in samenwerking met WWF (-België), onze strategie rond bewuste voeding verder ontwikkeld. Dit past binnen onze gezamenlijke missie: het toegankelijk maken van duurzamere keuzes voor iedereen.  

Voor alle 31 landen waar Lidl actief is, hebben we ambitieuze doelen opgesteld. We gebruiken de WWF-methodologie voor gezonde en duurzame voeding om onze vooruitgang te meten en onze aanpak te verbeteren.  

Een belangrijke stap? Meer plantaardig eten. Door vaker te kiezen voor plantaardige producten – zoals peulvruchten, noten, zaden, groenten en fruit – en het aandeel dierlijke producten iets te verlagen, draag je bij aan je eigen gezondheid én aan de gezondheid van onze planeet. Vlees, vis, eieren en zuivel blijven waardevolle voedingsmiddelen, maar een bewuste balans is de sleutel.  

Lidl Corporate website footer