Lidl wil het klimaat beschermen. Dat is belangrijk omdat de gevolgen van klimaatverandering één van de grootste bedreigingen van deze tijd is. De voedselindustrie is verantwoordelijk voor ongeveer een kwart van alle broeikasgasemissies wereldwijd. Daarom werken wij hard aan het verminderen van onze impact op het klimaat, van de productie van onze producten tot de verkoop in onze winkels.
In augustus 2020 sloot ons moederbedrijf Schwarz Group zich aan bij het Science Based Targets Initiative (SBTi). Na het opstellen en analyseren van onze CO2-voetafdruk heeft de Schwarz Group ambitieuze en overkoepelende klimaatdoelen vastgelegd vastgesteld die officieel goedgekeurd zijn door de SBTi.
Bij Lidl streven we naar wetenschappelijk onderbouwde klimaatdoelstellingen volgens de methoden van het SBTi. Zo vragen we onze leveranciers om ambitieuze klimaatdoelen te ondersteunen en helpen we onze zakelijke partners om die doelen te bereiken.
Onze doelstellingen
80% minder uitstoot bij onze eigen activiteiten (Scope 1 & 2) in alle landen tegen 2030
100% groene stroom in onze winkels, logistieke centra en kantoorgebouwen
Tegen 2026 stellen onze leveranciers wetenschappelijk onderbouwde klimaatdoelstellingen volgens de SBTi-criteria op
Landbouw, en dus de productie van voedsel, zorgt elk jaar voor ongeveer een kwart van de wereldwijde uitstoot van broeikasgassen. Wij zetten ons in om de CO₂-reductiedoelstellingen uit de Klimaat overeenkomst van Parijs te halen. We proberen de opwarming van de aarde te beperken tot 1.5°. We hebben een duidelijke aanpak om de uitstoot van broeikasgassen te vermijden, te verminderen en te compenseren met als doel het klimaat te beschermen.
Klimaat beschermen - Highlights
%
van het totale energieverbruik van onze filialen, logistieke centra en kantoren wordt zelf opgewekt
windmolen
aan ons distributiecentrum in La Louvière
m²
geïnstalleerde zonnepanelen op de daken van onze filialen
laadpunten voor E-voertuigen
op de parkeerplaatsen van onze filialen