De droom van Peter Genyn

Peter Genyn

Sinds 2018 zijn we trotse sponsor van Peter Genyn. Peter kwam op z’n 16de in een rolstoel terecht, en ging op zoek naar een manier om toch sportief bezig te blijven.

Hij ontdekte rolstoelrugby en bleek een natuurtalent. Tot 2013 beoefende hij deze sport op het hoogste niveau. Na een complexe beenfractuur moest Peter een kruis maken over z’n rugbycarrière en opnieuw op zoek gaan naar een sportieve uitlaatklep. Zo kwam Peter bij rolstoelracen.

Na gouden medailles op de Paralympische Spelen in Rio 2016 bij de 100 en de 400 meter, is Peter volop aan het trainen om op het WK en op de Paralymische Spelen van 2021 in Tokio het beste van zichzelf te geven.

En daarin helpen wij Peter graag. Enerzijds door hem financieel te ondersteunen, anderzijds via onze verse voeding die de ideale basis vormt om op kracht te komen voor en na de zware trainingen. We helpen hem ook in de zoektocht naar materialen om zijn trainingen mogelijk te maken. Ons logo prijkt dan ook trots op de wheeler en het trainingsmateriaal van Peter.

Lidl officiële Fresh food partner van Deceuninck - Quick-Step Pro Cycling

Ook dit jaar prijkt het Lidl-logo op de mouwen van de shirts en de achterkant van de wielerbroeken van het Deceuninck - Quick-Step Pro Cycling Team. Nu al voor het vierde jaar op rij is Lidl hoofdsponsor én trotse Fresh food partner van dit wereldvermaarde wielerteam.

Wat houdt Fresh food partner zijn in?

Lidl is versdiscounter en leverancier van gezonde en verse voeding. Lidl wil dan ook het belang van gezonde voeding in de kijker zetten. Samenwerken met het Deceuninck - Quick-Step Pro Cycling Team biedt daarvoor dé ideale gelegenheid. Dit team, ook wel the Wolfpack genoemd, is één van de grootste wielerploegen ter wereld, en meteen ook toonbeeld van een gezonde geest in een gezond lichaam.

Een gezond eetpatroon ligt inderdaad aan de basis van een gezond lichaam. Dat idee wordt als het ware gesymboliseerd door een wielerploeg zoals het Deceuninck - Quick-Step Pro Cycling Team. Dankzij onze sponsoring – we zijn officiële Fresh food partner – krijgt de ploeg altijd verse en gezonde voeding van Lidl voorgeschoteld. Zowel voor als na de stages, trainingen en wedstrijden.

Deze vorm van sponsoring beschouwen we als een originele manier om onze filosofie naar buiten te brengen: "Gezond leven start met gezonde voeding". En die voeding vind je dag in dag uit bij Lidl.

Palmares van Deceuninck - Quick-Step Pro Cycling Team

Sinds zijn ontstaan won het Deceuninck - Quick-Step Pro Cycling Team niet minder dan 700 UCI-koersen:

  • 19 monumenten
  • 4 wereldtitels op de weg
  • 6 individuele tijdrittitels
  • 4 wereldtitels ploegentijdrit
  • 2 World Cups
  • 1 Olympische titel

In 2018 was Deceuninck - Quick-Step voor het zevende jaar op rij het succesvolste team van het peloton met 73 UCI-zeges.

Lidl sponsort The Wolfpack graag naar de overwinning!

Tijdens de Ronde van Vlaanderen 2019 passeerde het team op de Wolvenberg, inderdaad, dé berg van the Wolfpack. Lidl beloonde iedereen die het team op één van de steilste hellingen in De Ronde kwam aanmoedigen, en die in het blauw gekleed was, met een gratis Wolfpack vol verse goodies. We zijn niet voor niets trotse Fresh food partner van het Deceuninck - Quick-Step Pro Cycling Team.