Pas op voor nepacties, spam en phishingberichten. We geven hieronder wat meer uitleg wat dat is en hoe je ermee omgaat.
Regelmatig komt het voor dat er berichten verspreid worden via Facebook, SMS, Whatsapp en e-mails en dat Lidl de afzender lijkt te zijn. Vaak gaat het in de berichten om waardebonnen met hoge geldbedragen en/of winacties waaraan je kan meedoen.
Open deze berichten niet en verwijder ze meteen! Klik dus niet op de links en voer geen gegevens in. Door berichten te openen, op links te klikken of gegevens in te voeren kunnen je gegevens op een andere plek terechtkomen dan bij Lidl. Je gegevens kunnen dan worden verspreid, verkocht en misbruikt. Ons advies? Laat dergelijke berichten links liggen.
Hoe herken je dergelijke nepacties?
Nepacties, spam en phishingberichten herken je als volgt:
- Het zijn actiematige berichten waarin iemand je vraagt mee te doen met een winactie.
- Het e-mailadres van de afzender eindigt niet met @lidl.be of @newsletter.lidl.be.
- Berichten op Facebook of andere socialemediakanalen zijn niet afkomstig van de officiële Lidl-pagina’s: die kan je herkennen aan een blauw vinkje naast de naam.
- In het bericht is een link opgenomen naar een website die niet van Lidl is, de officiële website van Lidl is www.lidl.be.
- De berichten bevatten vaak spelfouten en de aanhef is niet persoonlijk.
- De winacties van Lidl communiceren we altijd via onze eigen website.
Wat doe je met nepacties, spam en phishingberichten?
Heb je te maken met een nepactie, spam of phishingbericht? Dan kan je dit altijd melden bij onze klantenservice. Stuur de e-mail die je hebt ontvangen rechtstreeks aan de klantenservice door.
Verder raden we je aan om de e-mails in je mailbox te markeren als ‘spam’.
Meer informatie over nepacties, spam en phishingberichten en het melden hiervan vind je ook op de website Safe on Web.