Ons beleid

Lidl neemt haar verantwoordelijkheid en engageert zich om de strijd tegen de klimaatverandering aan te gaan. Lidl legt zich als eerste supermarktketen in België ambitieuze doelstellingen op die in lijn liggen om de klimaatsopwarming minstens onder de 2°C te houden.

Onze doelstellingen

  • Gebouwen & bedrijfswagens: tegen 2025 de totale uitstoot van o.a. gebouwen (elektriciteit en gas) en koelmiddelen in absolute hoeveelheden met 20% verminderen in vergelijking met 2015.
  • Logistiek transport: tegen 2025 de totale uitstoot van het logistiek transport in absolute hoeveelheden verminderen met 10% in vergelijking met 2015.
  • Woon-werkverkeer: tegen 2025 de totale uitstoot van het woon-werkverkeer van de medewerkers in absolute hoeveelheden verminderen met 10% in vergelijking met 2015.
  • Producten: We zetten een pilootprogramma op met nationale sleutelleveranciers, met de ambitie om tegen 2030 de uitstoot van grondstof tot eindproduct met 36% te verminderen.

Science based klimaatdoelen

Onze doelen werden in maart 2019 officieel goedgekeurd door het Science Based Target Initiative (SBTi). Dit is een gemeenschappelijk initiatief van Carbon Disclosure Project (CDP) , UN Global Compact, the World Resources Institute en WWF. SBTi maakt het mogelijk voor bedrijven om objectieve en dus geloofwaardige doelstellingen te definiëren.

Hoe willen deze doelen realiseren? O.a. door te werken op

 

  • Meer zelf opgewekte hernieuwbare energie
  • Doorgedreven energie-efficiëntie
  • Duurzaam bouwen
  • Efficiënt en duurzaam transport
  • Circulaire toepassingen
De CO2-voetafdruk van Lidl in 2018